Великі дані – джерело інновацій. Це аж ніяк не новина, але від цього великі дані не стають менш значущими. Саме вони допомагають компаніям рухатись в бік діджитал-трансформації. Бізнес та технічні лідери використовують великі дані, щоб скористатися низкою переваг: від вдосконалення користувацького досвіду до нових потоків прибутку через оцінку ефективності цілих організації.
У цій статті ми розглянемо декілька реальних кейсів використання Big Data у телекомунікаційній, фінансовій, медичній та інших індустріях.
Tелеком
Зі всіх індустрій, що одержать користь від аналізу великих даних, телеком має найкращу позицію завдяки величезним обсягам даних, які телекомунікаційні компанії через мережі операторів. Самі лише мобільні оператори володіють інформацією про профілі користувачів, їхні девайси, геолокацію, зразки поведінки тощо. Великі телеком-компанії, як от AT&T, CenturyLink, Swisscom, T-Mobile, та Vodafone, вже впровадили аналітику великих даних у розробку свого програмного забезпечення. Завдяки цьому вони зможуть краще передбачати попит, планувати навантаження на свої мережі та глибше розуміти свій ринок. Найголовніше — вони зможуть покращити користувацький досвід, що є ключовим аспектом боротьби за лідерство у будь-якій бізнес сфері.
Приклади використання великих даних у сфері телеком
Наразі одним з пріоритетних напрямків використання великих даних поміж телеком-компаніями є моніторинг стану мережі та обладнання. Наприклад, AT&T за годину збирає понад 30 мільярдів точкових даних, щоб оцінити якість роботи мережі та передбачити можливі збої у роботі обладнання. Таким чином, компанія заощаджує сотні тисяч доларів та домагається безперебійного сервісу для своїх клієнтів.
Сільське господарство
Зі світовим населенням понад 7 мільярдів людей, змінами клімату та виснаженням фермерських земель, сучасне сільське господарство стикається із серйозними проблемами. Задля подолання цих викликів, індустрія залучає інноваційні технічні розробки, як от Інтернет речей, хмарні технології, великі дані та аналітику. Використовуючи розумні сенсори та зв’язані пристрої, ми створюємо нове покоління "розумних" ферм, заснованих на використанні великих даних.
Сучасні компанії спираються на великі дані, щоб:
- Аналізувати типи ґрунту та його родючості
- Оптимізувати використання ресурсів
- Збільшувати врожайність сільськогосподарських культур
- Прогнозувати погодні умови
- Керувати каналами збуту
- Приклади використання великих даних у сільському господарстві
Щоб максимізувати врожайність, фермери повинні враховувати безліч факторів, включно з погодою, якістю ґрунту, рівнем вологості та поживних речовин, частотою та дозування добрив та пестицидів тощо.
John Deere, один зі світових лідерів у сфері сільського господарства, створив цілу екосистему, яка поєднує обладнання, що оснащене датчиками та хмарним порталом. Ця система відстежує активність у режимі реального часу, аналізує продуктивність та приймає рішень щодо того, що, де та коли саджати.
Фінанси
Сфера застосування аналітики даних у фінансових та банківських справах величезна. Починаючи від внутрішніх структурованих даних (торговельні системи, дані з ринків та фондових бірж) та закінчуючи неструктурованими даними (соціальні медіа, відгуки користувачів), фінансові інституції знають, як використовувати інформацію задля свого успіху.
- Поглиблена сегментація користувачів. За допомогою таких даних, як демографічні відомості, моделі поведінки, дані про девайси тощо, фінансові компанії створюють точніші портрети своїх споживачів.
- Дані про фондові ринки у режимі реального часу. Алгоритми машинного навчання аналізують ціни на акції, а також соціальні та політичні тренди, які можуть потенційно вплинути на фондовий ринок.
- Безпека та запобігання шахрайству. Аналіз великих даних у режимі реального часу дозволяє фінансовим компаніям відстежувати будь-яку підозрілу активність та попереджати ненадійні транзакції.
- Точний аналіз ризиків. Беручи до уваги традиційні та нетрадиційні джерела даних, алгоритми машинного навчання краще визначають потенційні ризики з кредитуванням.
Приклади використання великих даних у фінансовій сфері
Оцінювання ризиків кредитування є одним з найголовніших напрямків діяльності фінансових установ у контексті великих даних. Наприклад, саме на цьому фокусується компанія Kreditech, що надає онлайн кредити. На додачу до стандартних відомостей про клієнтів, компанія використовує дані з їхніх постів у соціальних мережах, геолокаційну інформацію, дані про покупки в інтернеті тощо. Потім програма на основі штучного інтелекту обробляє ці дані та визначає, чи існують потенційні ризики надання тому чи іншому клієнтові кредиту – і все це за лічені хвилини.
Роздрібна торгівля
Згідно з прогнозом Global Big Data Analytics, у 2026 році ринок роздрібної торгівлі сягне 14 мільярдів доларів, зростаючи на 23,4%. Це означає, що втримувати увагу покупців серед різноманіття товарів стане дедалі складніше. Щоб успішно працювати у надзвичайно конкурентній індустрії, продавці товарів використовують великі дані, які допомагають їм краще зрозуміти поведінку споживачів та стати справді клієнтоорієнтованими.
Приклади використання великих даних у роздрібній торгівлі
Рітейл-гігант Amazon точно знає, що таке великі дані та як ними користуватися. Компанія зберігає понад 1,000,000,000 GB даних на своїх серверах. Ця інформація використовується у багатьох бізнес-процесах, наприклад, для надання покупцям релевантних рекомендацій. Amazon відстежує, на які товари покупці дивляться та які врешті купують, і надсилає їм персоналізовані рекомендації щодо майбутніх покупок. Таким чином, близько 35% прибутку компанії складається саме з таких замовлень на основі рекомендацій.
Однак, великі дані стають у пригоді не тільки світовим гігантам, але й невеликим бізнесам теж. Так, наприклад, м’ясна крамниця Pendleton & Son у Лондоні почала суттєво програвати новому супермаркету, що відкрився на тій самій вулиці. Тоді власники крамниці вирішили встановити сенсори руху, щоб визначити, наскільки їхні вітрини приваблюють покупців. Аналіз даних допоміг їм не тільки обрати оптимальний зовнішній вигляд вітрин, а ще й надав цінний інсайт. Так, власники зрозуміли, що кількість потенційних покупців біля їхньої крамниці збільшується ввечері, отже почали працювати довше та пропонувати вуличну їжу перехожим, що поверталися додому з пабів. Таким чином, Pendleton & Son змогли значно збільшити свій прибуток та витримати конкуренцію.
Медицина
Клінічні дослідження, цифрові медичні карти, телемедицина та інші MedTech рішення – це маркери справжньої технічної революції у сфері охорони здоров’я. Завдяки великим даним, медичні аналітики досягають не просто видатних, а рятівних результатів. Опираючись на медичні дані, лікарі можуть точніше діагностувати та прогнозувати перебіг хвороби, що покращує якість життя пацієнтів та заощаджує їхні витрати.
Приклади використання великих даних у медицині
Компанія Apixio, один з провідних постачальників послуг у медичній аналітиці, використовує машинне навчання, щоб перевести прийняття медичних рішень на наступний рівень разом з операційною ефективністю. Аналізуючи медичні записи пацієнтів, компанія допомагає лікарям отримати деталі історії хвороби та стану здоров’я пацієнта загалом. У 2018 році Apixio проаналізували понад 4.5 мільйона медичних записів, зменшуючи затрати часу та зусиль медичних працівників на 80%.
Медіа та розваги
На сьогодні більше половини населення планети користується соціальними мережами. Для того, щоб витримувати конкуренцію, медіакомпанії мають надавати своїм користувачам першокласний контент та безперебійний досвід користування за допомогою різних каналів комунікації. Саме тут у пригоді стають великі дані. Завдяки зібраній інформації, компанії отримують дані про популярність контенту, взаємодію користувачів, активність у соціальних мережах, підписки, реакції на маркетингові кампанії тощо. Проаналізувавши дані, компанії можуть:
- Передбачати поведінку користувачів
- Створювати персоналізований контент
- Вдосконалювати досвід користування платформами
- Запроваджувати ефективніші рекламні кампанії
- Приклади використання великих даних у сфері медіа та розваг
Навряд чи є кращий приклад аналітики великих даних у медіа, аніж історія компанії Netflix. Стрімінговий гігант використовує великі дані, щоб задовольняти потреби понад 195 мільйонів підписників. За допомогою машинного навчання, компанія аналізує вподобання своїх глядачів та пропонує їм відповідний контент – 75% відсотків переглядів на Netflix забезпечують персоналізовані рекомендації від платформи.
На завершення
Великі дані надають компаніям з будь-якої індустрії можливість отримати практичну інформацію та дізнатись приховані закономірності. Аналізуючи отриману інформацію, компанії мають змогу не тільки зміцнити свої позиції на ринку, але й запропонувати своїм користувачам клієнтоорієнтований та приємний сервіс.
Data спеціалістів та спеціалісток